BAD & BIL...

Idag har jag mest ägnat dagen åt min ekonomi, budget och surfa runt på nätet. Lite kreativitet men mest strunt.

J och jag har haft en go eftermiddag och han somnade gott i mammas dubbelsäng så nu ska jag strax gå in i min uppvärmda säng och höra hans snusningar.

Hoppas verkligen att jag får köpt mig en laptop på fredag så jag kan lägga in lite foto i "vår" blogg, J anser ju att vi har den gemensamt. Han pratade med sin morbror på msn idag som tyckte att han skulle skaffa sig en egen blogg och han tyckte ide´n var så god så det kommer nog inte dröja innan min lilla 7-åringen och jag slåss om datorn för att kunna blogga;).

Vi åkte ut med min väninna M till mors residens och badade i deras massagebadkar utomhus, ljuvligt!! Åt Mc Donalds på vägen dit ut eftersom vi alla tre var hungriga. Efter badet var  det raka vägen hem och J snubblade i säng för att sedan komma upp en bra stund senare för att gosa ner sig i min säng. Han ska förmodligen åka med sin pappa till Älvdalen på fredag så det gäller att vi passar på att ha lite kvalitetstid här hemma innan han lämnar sin stackars mamma ensam hemma en hel helg igen.

Kändes gott att han ska åka iväg några dagar då jag ska börja på mitt nya jobb på måndag och då inte behöver stressa med att få iväg honom till fritids de första morgnarna!! Jag vet dessutom att han har längtat till Älvdalen hela sommaren då detta är återkommande varje år att han tillsammans med sin pappa, farmor och favoritfarfarn åker upp dit och fiksar. Jakob är ju fullkomligt galen i att äta fisk och älskar att fånga abborre för att sedan röka eller grila dem alldeles nyfångade. Han fick dessutom ledigt utan problem då de för närvarande arbetar med djur i hav och sjö så fröken hade massa uppgifter som hon skulle skicka med honom och dessutom så lyste han upp då vi pratade om att han kanske kan ta med sig en fixk eller två till skolan och visa upp.

På söndag har jag anmält mig till komma-igång-kurs på gymet. Det var ju över ett år sedan jag tränade då jag tappade lusten och sedan fick mitt cancerbesked men nu när jag är färdigbehandlad och har repat mig så är det dags att ta tag i detta igen, jag längtar!! Vet att de första veckorna är jobbiga men det är bara att bita ihop, jag vet ju att jag kommer att få resultat så småningom och det är kul att slänga ut för stora kläder ur garderoben och köpa hem nya, så där kom ännu en stor fördel med att göra budget!!!

Imorgon ska jag hämta mamma och hennes karl på Landvetter efter att de har tillbringat sitt 20-årsjubileum I Bulgariens värme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0