ÄNTLIGEN MÅNDAG....

Inte för att jag har längtat, hade lite ångest igår för att helgerna går sååå fort men jag längtar till jullledigheten och insåg igår att detta är sista hela veckan innan jag har lite semesterdagar att ta ut. Ska bli så skönt, jag gillar ledighet och sovmorgnarna framförallt.

Helgen har varit härlig. Jag har hunnit med det som måste göras och J har haft en fantastisk hel och då är jag givetvis nöjd....

På lördagen var vi och åkte skridskor och gick sedan till Mc Donalds. När vi sedan kom hem meddelade J att han ville ha en present. Jag överrraskade då honom med att slå in en av födelsedagspresenterna i tidningspapper och gav till honom. Han blev verkligen själaglad. När han dessutom upptäckte att det var en av hans favoritfilmer: Herbie, var lyckan total!!!

Kvällen avslutades därför med att kolla på den filmen och sedan var det ju dansbandskampen som J följer då han hejar på Scotts!!

På söndagen vaknade jag en timme innan klockan ringde. Jag skulle ju och träna klockan 10 och kom till gymmet riktigt pigg för en gångs skull. Det var step/styrka vilket är ett pass jag gillar då jag blir riktigt svettig och trött i musklerna. Efter det hem och ta hand om tvätten och försöka plocka upp lite efter helgen. Lyckades med den stora bravaden att få J att städa sitt rum då M hade lovat att komma förbi med hans födelsedagspresent. Hon kom precis efter att vi hade avslutat städningen och hade då med sig världens sötaste marsvin. J blev såå glad att han knappt visste vilket ben han skulle stå på.

Han döpte den först till Pluto med ångrade sig efter en stund och döpte om honom till Alvin vilket han tyckte var ett mycket mer passande namn. Kvällen ägnades sedan till att gosa med Alvin och mata honom med äppleskivor.

J:s kommentar på hela händelsen var: -Helt otroligt, detta trodde jag aldrig skulle hända!!!

Nu får vi väl se hur länge detta är roligt, men det var kul att se hur glad han blev. Inga presenter på fredag kan nog slå detta, han har ju önskat sig ett husdjur i över två år nu.


(FOTO:ONYX.SE)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0