Lasarettet

Egentligen borde jag vara glad nu. Kom till avdelningen tidigare då jag skulle fixa mitt frikort. När sköterskan höll på med mitt frikort kom läkaren och hämtade mig, tjugo minuter före bokad tid!!

Han pratade med mig en bra stund då vi inte hade träffats tidagare och sedan var det dags för undersökning. Allt såg väldigt bra ut........ Övrig undersökning kan de inte göra nu då kroppen fortfarande är påverkad av strålningen så det får göras vid senare tillfälle, men han hittade inga tumörer i den fysiska undersökningen.

Jag kommer att bli kallad på ny efterkontroll om fyra månade så nu är det bara att försöka pusta ut.

Sedan fick jag ringt till fakturaenheten och informerade dem om att jag hade frikort och det innebär att de kommer att stryka min räkning på 2800:-, verkligen ett konstigt system de har. Man får frikort efter 900:- men om man inte har koll på läget så kan det bli väldigt höga belopp. "Man måste vara frisk för att kunna vara sjuk"

Jag har verkligen lärt mig en massa om vårt sjukvårdssystem genom denna resan. Men jag hoppas att jag aldrig kommer att behöva få användning av dem.

Luften har verkligen gått ur mig fullständigt och jag vill bara krypa in i en grotta och sova för att sedan vakna upp när allt runt omkring mig är löst!!!

(FOTO:GOOGLE)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0