Usch vilken dag!

Hade en underbar kväll igår då min väninna A kom förbi med massa plockmat o vin. Vi satt o pratade gamla minnen, cancer och annat smått o gott. När hon åkte hem stupade jag i säng. Vaknade sent imorse o gick upp till sonen, han hade hoppats att hans mamma hade försovit sig och istället för att komma ner till mig o väcka mig så låg han kvar o myste i sängen och hoppades på en ledig dag, men tji fick han. Rusade upp till skolan och lämnade han utanför dörren och påbörjar min vandring hemåt. Efter ca 10 minuter hör jag en barnröst som ropar: -MAMMA!!! och vem kommer inte springande om inte den lille gossen. Han berättar att klassrummet var tomt och att han inte såg någon i lokalerna.

 Då jag har fått strålning mot min cancer så är min mage i otakt så jag kunde inte gå tillbaka direkt till skolan utan var tvungen att först gå hem för att besöka toaletten, varvid sonens fröken ringer och undrar var han är. Jag förklarade då och sa att vi kommer direkt tillbaka. Alla barn och personal hade varit i aulan och sjöngt och detta hade de pratat om igår men sonen hade glömt detta. Såååååååååååå...................tillbaka till skolan och lämna honom, sedan hem igen och la mig i sängen då jag hade bestämt mig för en slapp förmiddag. Efter ett par timmar ringer fröken igen, då har sonen blivit arg och rusat från skolan och var på väg hem. Jag studsade upp och gick i rask takt mot skolan och hittar honom snabbt!! Han var jätteledsen och kunde inte förklara varför han hade gjort på detta sättet. Han berättar att han hade sett pappas buss( han är skolbusschaufför) på vägen från skolan så jag ringde hans pappa som var och solade(!!!!!!!). Vi började gemensamt gå tillbaka till skolan då jag inser att min mage inte kommer att klara den promenaden så vi skils åt och jag går med raska steg hemåt och tillbringade en halvtimme på toaletten, blä!!!!(Så många timmar som jag har spenderat på toaletten det senaste halvåret kan nog jämställas med alla åren tillsammans innan cancerdiagnosen!!!)

Nu är det dags för mig att besöka tvättstugan, jag tvättade ju igår men hannn inte bli riktigt klar då min väninna kom och jag fick roligare saker att tänka på än städning och tvättning....................



image23(BILD:GOOGLE)

Är det så här jag ska förvara den lille älsklingen?? Då vet jag ju var han är samtidigt som jag får tvättat;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0