Äntligen fredag...

Idag startade jag dagen tidigt. Vaknade före sex för att jag var tvungen att gå på toa och efter det var det ju ingen större idé att gå tillbaka till den varma sängen och min lille prins som de senaste nätterna har sovit hos mig.

J har blivit mörkrädd och vill inte sova ensam. De har börjat läsa om rymden i skolan och han är helt övertygad om att det är marsianer som kollar in genom hans fönster på kvällarna när han ska sova och det spelar ingen roll vad jag säger. Men å andra sidan är det rätt mysigt att ha honom vid sin sida förutom att han kryper närmare och närmare mig på nätterna så att det slutar med att jag får byta sida någon gång mitt i natten;).

Jag gjorde både gröt till mig och J imorse. Han och jag har ju helt olika smak på morgonen. Han vill ha den söta mannagrynsgröten och jag föredrar havregrynsgröt. Sedan satt vi och myste med varsin tallrik och levande ljus.

Efter den lugna starten på morgonen följde jag honom halva vägen till skolan och sedan tog jag bussen till jobbet. Det småregnade lite ute men nu är det ju uppehåll igen.

Jag sitter nu på kontoret och väntar på att det snart är fika och efter det ska jag sätta mig med en arbetskamrat och gå igenom mina arbetsuppgifter som jag ska ta över från henne.

Fick ett trevligt samtal i morse från min "pappa". Mamma har kastat ut honom ikväll då hon ska ha gäster så han undrade om han fick komma hem och hjälpa mig att tapetsera sovrummet, klart han får!!!! Jag hade ju lagt det projektet på is ett tag då jag inte känt mig så inspirerad men eftersom jag nu får proffshjälp så kommer det nog att bli (FOTO:GOOGLE)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0