Upptagen kvinna

Dagen har börjat bra, en glad och lycklig prins lämnades i skolan för en timme sedan och själv sitter jag här och äter gröt. Ska strax gå till vårdcentralen då det är dags att lägga om mitt bandage på ryggen (för er som inte vet varför så kan jag ju berätta att jag har slangar direkt in i ena njuren där urinen kommer ut till en påse då min urinledare är helt av och inget urin får passera ut därifrån för då hamnar det i buken).

Sedan ska jag ta urinprov då jag har en stark känsla att jag återigen har urinvägsinfektion då mitt urin innehåller stora mängder med blod.

På eftermiddagen sedan ska jag till diakonissan i min församling för att ansöka om ett litet stipendie. Jag ansökte om detta förra året och fick då ett par tusenlappar och det är ju verkligen välkommet då min ekonomi är skral.

Jag har suttit nu ett par dagar och drömt mig bort till sanstränder och palmer. Om jag skulle få bättre ekonomi med hjälp av ett par stipendier tänkte jag använda de pengarna till att resa utomlands med Jakob i tre-fyra veckor i sommar, bo i en billig lägenhet nära havet och bara njuta av varandra då denna våren har varit påfrestande för både mig och honom.

Kollade en snabbis på Dr Phil igår och i en kommentar(det handlade om ett helt annat ämne) sa han: Har en i familjen cancer, har alla i familjen cancer, fast på olika sätt!! Tänkte att jag skulle försöka ta till mig det då det till största delen har handlat om att skydda Jakob genom att säga, som i ett mantra, mamma kommer att bli frisk.

Vi har ju pratat mycket om cancer här hemma, men kanske har jag pratat mest och han har lyssnat, jag vet faktiskt inte.....men jag hoppas att några veckor tillsammans, utan vardag, skulle göra honom tryggare och jag tror att vi då har chans att komma varandra riktigt nära samtidigt som vi kommer ha ett härligt minne för livet!

Så snälla vänner, håll tummarna för att det rasar in massa tusenlappar på mitt konto i maj/juni så vi kan komma iväg!


(FOTO:GOOGLE)


Kommentarer
Postat av: Carro

Jag håller tummarna för er =)

Hoppas ni får en fin dag!

2009-04-29 @ 09:18:37
URL: http://carolinefredriksson.blogg.se/
Postat av: Marie

Håller stenhårt tummarna gumman!!!!!

<3<3<3 o kramar till dig..

2009-04-29 @ 11:58:42
Postat av: vashten

Tittar in o önskar dig en underbar fredag, vad händer hos dig idag då?? Själv ska jag festa o gå på konsert!!! kramis/Vashten

2009-05-01 @ 10:50:55
URL: http://www.metrobloggen.se/vashten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0