En ny skitdag

Har varit på en återkontroll på röntgen idag. Trodde undersökningen skulle gå fort (de skulle ju bara ta lite bilder) och sedan skulle jag komma hem glad och nöjd och ÄNTLIGEN skulle jag kunna lägga allt detta bakom mig.

Efter drygt 2½ timme på röntgen konstaterar de att jag inte har någon genomströmning i vänster njure, efter det vill de skicka hem mig trots att jag är lipfärdig av oro. Jag ifrågasätter om de inte har någon läkartid till mig efter det beskedet. Det har de inte men sköterskan uppmanar mig att gå till kirurgmottagningen och hoppas att min läkare finns där.

Jag går till mottagningen och talar med första bästa kvinna som meddelar mig att min läkare minsann arbetar nätter och att jag får gå hem och ringa till mottagningen för att boka en telefontid med honom. Jag undrar då om den opererande överläkaren finns i tjänst (då jag hade sett hans namn på deras white-board). Hon snästa av mig och sa att jag får väl leta upp någon på urologen och fråga. Vilken service, vilken empati...NOT!!

Jag ger ner i korridoren och letade efter någon personal att fråga, men aldrig har jag sett dem ha så fullt upp! Helt plötsligt uppenbarar sig överläkaren i korridoren och jag känner "nu eller aldrig" så jag går genast fram till honom och presenterar mig och mitt ärende. Han tar genast in mig till hans rum, meddelar mig att resultatet ännu inte kommit in på datorn men att han genast ska gå och kolla på röntgenplåtarna. Han lämnar mig i väntrummet men kommer efter en kort stund tillbaka.

Han meddelar mig att det inte såg bra ut, förmodligen och förhoppningsvis en ärrbildning i urinledaren och han vill genast åtgärda detta men har ingen möjlighet. Han bokar in mig på torsdag kl 13 och gör allt klart för att fixa till detta, dessutom vill han att jag lämnar ett urinprov för att jag misstänkte att jag hade urinvägsinfektion, eftersom jag fick det beskedet på akuten då jag var där för några veckor sedan och hade sammam smärta. Läkaren var övertygad av att jag inte har urinvägsinfektion utan att smärtan beror på stoppet och han fick rätt.....

Jag är helt slut igen psykiskt nu men undrar ändå stillsamt; ska jag anmäla de på AVC för felbehandling nu då jag vid flertalet tillfällen talade om för dem att jag inte hade urinvägsinfektion, ifrågasatte deras diagnos och bad dem om extra undersökning i form av ultraljud eller liknande????

Fy, vilken jobbig dag och mitt i allt detta finns i mitt huvud att jag ska börja jobba på tisdag om exakt en vecka........hur ska det gå???

Kommentarer
Postat av: Marica Rödebäck

Tack för tipset men hos mig är det allt förutom jordgubbarna som vissnar eftersom jag oftast sitter vid datorn hinner jag skörda gubbarna :)

2009-08-26 @ 10:44:53
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: petra

Ja, jag tycker du ska anmäla!! Förstår inte varför de inte kan lära sig att lyssna på patienterna! Det var ju som när jag två gånger sa till distriktsköterskan att jag var orolig för att Robins operationsår var infekterat och de sa att det inte var ngn fara...och vem hade rätt?! Jo..jag!

För att få rätt sjukvård idag så måste man helst vara rejält påläst... Hoppas att det blir bra nu iaf och jag håller tummarna för att den här resan ska vara slut för dig snart så att du kan få se fram emot lite roligt istället! Kram

2009-08-26 @ 20:00:11
URL: http://www.metrobloggen.se/petra74
Postat av: Kerstin

Anmäl!

2009-09-06 @ 02:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0