Tips mottages tacksamt

Har sedan jag fick min första cancerdiagnos bestämt mig för att sluta röka och vid de tillfällen jag har försökt så har jag snabbt återfallit i missbruket. Jag har bett onkologerna hjälpa mig och tala om för mig att jag får se till att lägga av med skiten men de har varje gång sagt: en sak i taget, nu besegrar vi cancern, sluta röka kan du göra sen.....Men nu är det väl sen???? För när är det annars?? Efter fem år när jag friskförklaras??

Nä, jag är trött på att vara en rökare, trött på att lukta rök, trött på att slänga pengar i sjön, trött på att ha ett beroende, men....

just nu sliter det och drar i min kropp (och Ni som aldrig har varit beroende vet inte vad jag talar om, tyvärr!!). Det enda som kan få kroppen att lugna ner sig, att få mig att sluta tänka på cigaretterna är .....just det: en cigarett, men då är jag ju tillbaka på ruta ett igen och jag vill ha slut på detta NU...

Jag har sedan några veckor tillbaka ätit Cyban men undrar vad de ska ha för effekt för mig hjälper det inte så nu goa vänner, hjälp mig!!!!

Hur ska jag klara mig utan att återfalla i tobaksträsket????

Jag har prövat: nikotintuggummi, nikotinplåster, nikotinsugtabletter och att bara bryta helt då jag har "försökt" att sluta tidigare. De hjälpmedlena som jag skrivit om är inte lösningen på mitt problem utan jag vill ha andra BRA tips som t ex sy igen munnen, hälla superlim i hela munnen eller något annat dramatiskt eftersom jag nu verkligen är trött på att vara rökare och har svårt att stå emot rökningen när abstinensen drar i mig så att jag håller på att bli galen!!

HJÄLP MIG!! ;)

Kommentarer
Postat av: Åse

Sist sa du att det var"bara" att härda ut de en eller två minutrarna som suget satt i... Men det kanske inte stämmer längre. Men så mycket jävlarannamma som du har så borde du klara det. Men det är nog lite så att din kropp behöver vila sig lite efer denna maffiga våren?? Ha inte för dåligt samvet för det...

Nu drar vi till Eksjömed hur mycket blandade känslor som helst.

Kram på dig du goaste kompis! Ring när som helst när du får ett abstinenssug!!! Mobilen är med och laddad.

2009-08-04 @ 09:37:38
URL: http://magnoliaknoppen.blogg.se/
Postat av: Anna

Har hört att hypnos kan hjälpa..

Kostar visserligen lite, men inget i jämförelse mot vad man sparar genom att inte röka..



Ha en fin dag..



KRam Anna

2009-08-04 @ 10:31:30
URL: http://metrobloggen.se/mrstwisted
Postat av: Carro

Det bästa är att hitta något annat som kan bli lika beroende framkallande som rökning ex snus.



Hoppas du får en fin kväll!

2009-08-04 @ 16:48:54
URL: http://carolinefredriksson.blogg.se/
Postat av: petra

Vad duktig du är!!! För varje dag som du håller upp så kommer det nog gå lättare. Jag har ju själv aldrig slutat röka, men mamma har provat med cyban innan, och även jag men jag hade inte den rätta viljan, men det som sägs med cyban är att röksuget ska försvinna...det är bara vanan som är kvar sen som är svår att bli av med. Men jag har testat sluta röka tidigare och det finns en "inhalator" som liknar en cigarett, den tycker jag är jättebra just för vanan... värt att prova tycker jag!! Lycka till!! Kram

2009-08-05 @ 09:29:04
URL: http://www.metrobloggen.se/petra74

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0