Crea diem

Har haft en smått fantastisk helg igen!!

Tänk att det kan vara skönt att vara sjuk, på något sätt öppnas mina ögon och man ser det underbara som man har nära sig. Man förtränger det negativa såsom dålig ekonomi, smärta och sjukdomar och lär sig att fokusera.

I fredags hade jag två av mina älskade barn här och njöt av deras samspel och dersa umgänge. Min dotter är verkligen en stjärna på att göra sin lillebror nöjd. Han var som en strålande stjärna hela dagen och njöt av att få avsluta dagen, tittades på film, tillsammans med syrran i min stora säng. Jag njöt med; tog en promenad till Monica, otroligt nog smärtfri, och umgicks med henne. Vi tog oss ner till BARA, bara för att fortsätta njutningen en liten stund till.....det finns en man som gör att det pirrar extra i min kropp just nu och jag tänker inte fundera på om det är den rätte eller hur framtiden skulle se ut med honom, utan det är här och nu!!! Njuter av tiden tillsammans med honom och njuter av hans ömma sätt mot mig och hans omtanke om mig.....njuter ännu mer när han viskar i mitt öra vilken underbar person jag är och vad vacker jag är. Han gör mig lyclkig här och nu!!!

Lördagen startades lugnt tillsammans med dee underbara barnen. På eftermiddagen kom min fantastiska, underbara väninna! En av de stora kvinnorna i mitt liv. Prinsen gratulerades med pompa och ståt och åkte sedan med gratulanterna hem så att jag kunde få en stund för mig själv och för att sonen ibland behöver koma bort och tankas med gott. Min vänninna är en superkvinna som har ett hjärta så stort så det inte går att mäta. Hon gör mig lugn och hon gör prinsen lugn!!

Han har haft en underbar start på sitt jullov tack vare det goda som finns här i världen!!

Tack kära Åse för att du finns, mitt liv skulle vara väldigt fattigt utan dig!! <3<3<3

Kommentarer
Postat av: Mickan

Åse är en härlig människa! :)

2009-12-21 @ 10:47:51
Postat av: Åse ekdahl

Älskade,älskade Marie! Det är så ömsesidigt, du har verkligen ett hjärta av guld och jag känner mig så enormt lyckligt lottad som får vara din vän!!

Mitt lilla gudbarn är en fröjd med sina smarta tolkningar och funderingar.

Jag vet ärligt talat inte vad jag skulle göra om jag inte hade dig <3<3<3

2010-01-07 @ 21:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0