Nyopererad igen!!

Efter operationen i måndags kom läkaren till uppvak och meddelade att allt gått bra. De hade tagit prover i urinblåsan då de såg cellförändringar där och besked kommer om tre veckor. Har inte berättat för mamma ännu och orkar inte tänka på det själv. Försöker ta en dag i taget och läka mig efter denna operationen.

Jag hade tänkt att arbeta men är sjukskriven i 14 dagar. Läkaren uppmanar till vila och ingen fysisk aktivitet eftersom det orsakar smärta i njuren.

De har lagt in något som de kallar JJstent och ingen vet i dagsläget hur länge den ska ligga kvar där. Jag har tidigare under detta året haft tre stycken inopererade i olika perioder pga förträngningar i njurarna. De smärtar något oerhört i njurarna vid minsta rörelse så jag äter massa starka smärtstillande tabletter och försöker att hålla mig stilla så gott det går.

På uppvaket lovade läkaren mig att hon skulle fixa så jag fick byta läkare. Har nu fått en läkare som jag aldrig har träffat och dessutom när han sist skickade brev till mig och hade bokat operation så ändrade överläkaren det. Nu ringde de från Kirurgen i veckan och undrade vilken läkare jag vill ha, vilken lyx, och jag valde överläkaren som jag har haft mest kontakt med och som jag har störst förtroende för.



(BILD:GOOGLE)

JJ-stent, blääää ;))


Kommentarer
Postat av: Bror

Hej syster - skönt att operationen tycks ha gått bra, får avvakta provsvaren och utvecklingen återigen. Kramar från bror med hustru!

2009-12-18 @ 22:58:01
Postat av: petra

Det var tråkigt att komma in här o läsa att du har behövt genomlida ännu en operation och tillbringa tid på sjukhuset. Jag hoppas verkligen att du blir bra nu, många kramar till dig!!

2009-12-20 @ 00:08:27
URL: http://jimmyssyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0