Alla dessa vardagar........

Ja, efter en massa bloggande igår, då jag kände att jag var tvungen att få ur mig de senaste månadernas frustration har vardagen åter kommit. Jag är fortfarande sjukskriven då jag sitter och väntar på provresultatet från undersökningen i tisdags. Läkaren kommer att kontakta mig i början på nästa vecka. Hon såg redan vid förra undersökningen att något var fel men kunde inte säga vad det var då området är svårundersökt då jag sedan förra operationen har en massa ärrvävnad. Men hon hade två saker att säga före undersökningen:

1. Det mest positiva: det kan vara så att det bara är cellförändringar och då är det ett enkelt ingrepp och man använder då laser.

2. Det blir en stor operation då urinblåsa mm kommer att bortopereras, vilket då kommer innebära att jag blir fullt frisk MEN kommer få stomipåse och kateter resten av mitt liv.

Den stora operationen har hon redan bokat in till vecka 10 så jag antar att de vill att jag isf ska vara sjukskriven och samla krafter till den.

Jag har ju funderat fram och tillbaka om jag ändå inte skulle börja jobba men just denna veckan känner jag att det är bra att jag är sjukskriven, mitt psyke är nedbrutet av alla denna väntan och oro vilket innebär att jag är trött ända in i märgen.

Dessa två nätter har jag vaknat tre-fyra gånger på nätterna och varit uppe en stund då tankarna snurrar och när jag sover biter jag ihop käkarna så vansinnigt så jag vaknar med en ordentlig huvudvärk.

Men.....nu är sonen på skolan (vi kom upp i tid, tack och lov......jag hatar att lämna honom för sent på morgonen) och jag är åter hemma. Här hemma behövs det plockas undan men jag har bestämt mig för att jag ska vila hela dagen. Jag är ju faktiskt sjukskriven så jag ska göra det man ska när man är sjukskriven. Koppla av, vila, kanske sova lite och OM jag orkar så blir det lite träning under dagen (men bara om)....

Träningen är ju faktiskt det enda som jag tycker är roligt dessa dagar så det har blivit stora doser av den varan det senaste...

Kommentarer
Postat av: Å

Gullefjun, fasen vad livet är orättvist!!! Jag önskar att jag kunde svänga ett trollspö och att allt bara var en kass dröm...men tyvärr funkar det inte så. Vill bara att du berättar för mig hur jag kan finnas för dig nu när det är extra tufft. Puss från mig - Å

2009-02-19 @ 11:49:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0