Läkarsamtal

Efter fyra dagar ringer jag til läkaren....jag vill ha mitt provsvar.............han svara inte och återkommer inte under dagen.............väntar hela dagen efter......jag går på styrelsemöte och precis då mötet ska börja så ringer läkaren.han skojar till de och frågar om jag tror att han har glömt mig.........(Ja, jag trodde verkligen att han hade glömt mig...)Nähä, säger jag, det trodde jag inte.......han meddelar att han fortfarande inte har fått något provsvar men han återkommer direkt när han får det.....

Tre dagar senare ringer läkaren tillbaka och meddelar tt han har fåt provsvaren......och de hittade inga cancerceller i de prover de tagit i Göteborg............han säger att de nu kommer att kalla ner de första proverna och analysera dem, men han säger till mig att inte hoppas för mycket, för de kan väl ändå inte ha sett fel på de första proverna.............

Flera dagar senare ringer läkaren tillbaka. De har nu analyserat de första proverna och de kan inte hitta cancerceller i de heller...........han förklarar det med att strålningsskadade celler och cancerceller ser väldigt lika ut...............(men det är väl utbildad personal som tittat på de första proverna, inga amatörer eller?????)

Han säger att han har svårt att nöja sig med detta resultatet och att kommer att kontakta KK-läkaren som var med vid andra undersökningen och kolla av om de eventuell ska kalla ner mig på en nedsövning igen och ta ytterligare prover..............han återkommer.............jag frågar om han menar att jag ska börja jobba igen då veckan därpå, men nej det anser han inte utan tycker absolut att jag ska vara fortsatt sjukskriven(men.............är jag inte frisk nu då......de hittar ju inget på proverna!!!).............att jag ska vara hemma i två veckor till åtminstone.............

Efter en vecka återkommer läkaren igen och talar om att han har talt med KK-läkaren som också anser att de ska ta ytterligare prover och att jag kommer att bli kallad till KK i Göteborg angående detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0