Lördag igen!!??

Fy fasen vad jag är dålig på att uppdatera....men det är inte lätt att blogga då jag inte lyckas få igång de två datorerna jag har hemma....

Men lite snabbuppdatering:

Måndag: X-dag, dvs att jag gjorde absolut ingenting förutom en sväng på gymmet. Jakob kom hem efter flera dagar hos sin pappa så vi myste lite på kvällen.

Tisdag: Ännu en seeg dag. Väntade ju besked från läkaren ang provsvar från föregående veckas provtagning. Läkaren ringde mig under dagen och meddelade at provsvaren visade ev cancer men hon visste inte hur hon skulle gå vidare så hon hade lämnat frågan vidare till en patolog som skulle titta på proverna och efter det skulle de ta beslut vad de skulle göra.

Jag gick till gymmet och tränade rodd och cirkelträning och då jag kom ut från gymmet hade läkaren talat in på telefonsvararen att de hade beslutat att det blir operation den 5:e mars men att hon återkommer med ytterligare information. Vid halv 8 ringde läkaren igen och berättade att det blir en bukoperation då de inte vet hur mycket cancer jag har. De kommer under operationen ta yterligare prover och när de sedan analyseras så kommer jag att vara fortsatt sövd och då de får provresultatet bestämmer de sig för om de ska gå vidare eller om de räcker att ta bort ärrvävnaden där de vet att jag har cancer. Visst är det tråkigt att få ett sådant besked, men det kändes ändå skönt att få ett besked. Ovissheten har varit riktigt tung att bära.

Onsdag: Yterligare en jobbig dag. Jag hade inte lyckats sova mer än två timmar under natten men tvingade mig ändå ner till gymmet och tränade.

Torsdag: Kände at jag behövde dricka lite vin och koppla av från allt som har med cancer att göra så så fick det bli. Visste sedan tidigare att Mickan och hennes goa arbetskamrater skulle på afterwork så jag visste ju att det var folk ute. Efter det dagliga passet på gymmet lyckades jag få med mig Linda på att dricka vin. Det visade sig att Ove ville med också(så förvånade vi blev, not)

Vi åt lunch med Mickan och hennes arbetskamrat Mira, vars blogg jag följt under längre tid, kul att träffas IRL. Sedan slappade vi för att sedan ta tag i hår, kropp och kläder och försöka göra det bästa av den fyrtioåriga kroppen. Lyckades väl inte fullt ut, men var på gott humör när jag kom ut till Mickan och hennes vänner. Vi hade en riktigt kul kväll!! Hoppas snart på en repris.....

Fredag: Sliten efter gårdagen men det blev åter en lunch med Mickan, Ove och Mira. Sedan en svänt till gymmet och avslutade veckans träning med ett svettigt spinningpass för att sedan gå hen och umgås med mina vänner. Jakob sov hos en kompis så det slank ner lite vin även denna kväll, gott!!

(BILD:PRIVAT)

Jag på galej.....

Kommentarer
Postat av: Mira

Jag är dålig på att kommentera gällande tråkiga saker =(

Men... jag vill bara att du ska veta att jag har kommit för att stanna. Du är precis skitball, så mig blir du inte av med.



Och tack för i torsdag, längesen jag hade så roligt!



Kramiz

2009-03-01 @ 16:32:20
URL: http://mirizen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0