Allt på samma dag

Blev återigen inlagd på söndagen då jag sökte akut pga buksmärtor, mina värden var återigen urusla....

På tisdagens rond kommer min läkare och säger att han opererar redan idag så jag inte behöver komma tillbaka på den planerade operationen under morgondagen, underbart!!

Meeeen, givetvis ett men....jag hade bokat sjukresa hemifrån 11.05 till Sahlgrenska så jag hade bråttom. Läkaren var snabb och jag med....Hög som ett hus på morfin steg jag ut från lasarettet, fick en utskällning av en taxichaufför för att jag var 1 minut försenad, haha........tur att jag var påverkad, annars hade han fått höra både det ena och det andra men i mitt rus fanns inget utrymme till tjafs.

Väl hemma var det bara att ta med nödvändiga papper och sedan in i nästa taxi. Väl i Göteborg blev det en snabbfika och sedan var det dags för läkarbesöket. Allt såg bra ut och prover togs, läkaren återkommer om fem veckor med provsvar.

Väl hemkommen var jag helt slut och hade ordentligt ont. Tog en morfintablett som genast kom upp igen eftersom kroppen hade fått tillräckligt med morfin under dagen. Tog en annan smärtstillande tablett och lyckades somna.

Nu är det dags att njuta av livet och vara lycklig över att denna resan är över.....

Kommentarer
Postat av: Bror

Skönt att höra att "resan" tycks vara över - ha det bäst!



Kramar,



//Bror

2009-07-17 @ 17:42:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0