Måndag hela veckan.....

Hemma igen efter en tur återigen på lasarettet. Hade lyckats att få njurbäckensinfektion igen och denna gången var det ritkigt illa. Hade skyhöga infektionsvärden då jag kom in i onsdags kväll och trots intravenöst dropp så var det segt. När de sedan gick äver till tabletter visade det sig idag att det var fel antibiotika då de hade fått provsvar så det vara bara att börja på en ny antibiotikakur. Min mage är verkligen helt kaputt efter alla dessa antibiotikabehandlingar, ska bli skönt att slippa ifrån sjukvården och alla tabletter.

Har lyckats gå ner ytterligare några kilo trots att jag faktiskt tycker att det räcker nu men blev faktiskt sårad av att en kompis idag hade sagt till en vän att jag kan väl se till att ha byxor som passar. Inte speciellt lätt måste jag säga då jag under en kort tid har gått ner ett helt snäpp på skärpet.....Elakt tyckte jag att den kommentaren var....(tur man inte har gått upp i vikt, då hade det väl svidit värre!!)

Nu har Jakob komit hem också, han har ju varit hos mamma även denna gågen men direkt när han hörde att jag kommit hem drabbades han av mammalängtan givetvis...

Nu får vi bara hoppas att allt funkar som det ska här hemma, jag ska ha koll på tempen, direkt om jag får feber måste jag åka in till lasarettet igen, bara att hålla tummarna!!

Idag har jag haft bra service här hemma; Linda körde mig till affären så jag fick fyllt kylskåpet och Catta kom hit och bäddade rent i min säng och dammsög hela min lägenhet! Härliga vänner!!

Nu dags att lägga sig i soffan igen, känner verkligen att jag är sjuk, orkeslös och trött!!



Kommentarer
Postat av: Åse

Gott för dig att få vara hemma och att du tar hjälp av dina vänner! Det enda du behöver är att fråga vet du...huvudsaken är att du mår bra. (Ska kolla vart våra nycklar är så vi kan börja semestern efter din operation)

Kram på dig Pyttan

2009-07-07 @ 09:22:55
URL: http://magnoliaknoppen.se
Postat av: Åse

2009-07-07 @ 11:35:04
URL: http://magnoliaknoppen.se
Postat av: petra

Skönt att du är hemma igen. Hoppas nu att du får hålla dig frisk!! Kram

2009-07-07 @ 23:04:31
URL: http://www.metrobloggen.se/petra74

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0