Fredag på lasarettet

Nu börjar jag äntligen piggna till. Jag har bett dem att ta bort morfinet då jag inte tycker att jag behöver det längre plus att jag blir så snurrig av det.

Jag har sovit väldigt mycket de senaste dagarna men vaknar så snart någon drar i min dörr. Jag har ju ensamrum så jag stör ju ingen annan med mina snarkningar.

Idag väcktes jag före sex och de tog då blodbrov och tempen. jag har 36,4 i temp nu så jag har lite undertemp men igår var det värre för då hade jag 35,6. Känns skönt att ligga på sjukhuset då de tar ansvar för allt och jag bara kan ligga här och bli omhändertagen.

Mitt största bekymmer är att jag inte får ha igång min mobil och jag saknar att få pratamed nära och kära, men snart är jag ju hemma och kan ta upp den sysslan igen.

Idag har de stoppat min polyestomi och det verkar ha gått bra(de gjorde ett försök igår men fick då sätta igång den igen då jag fick sådan värk. Läkaren har dessutom dragit mitt dränage vilket också känns skönt. Det som gör mest ont nu är luften som går genom tarmarna, men det ordnar ju sig med tiden.

För en litren stund sedan hade jag besök av sönerna, bror och mor. Myspys, de hade dessutom med sig en tidning och en dvdfilm till mig!

Enligt sköterskan har jag dåligt kreatinin och blodvärde och om jag inte dricker minst två liter per dag kommer de att ge mig stöddropp. Klunk, klunk...här ska inte bli något dropp inte.

Nä, dags att sova en stund till för jag tror att jag kommer att få ytterligare ett fin besök senare!

Kommentarer
Postat av: Åse

Gud vad jag saknar dig och att få prata med dig!!!

Hoppas att du åtminstone har fått mina hälsningar.

Försök att passa på att bli ordentligt uppassad nu.

Kram på dig min fina kompis.

Ps Även om jag inte hälsar på finns du som bomull i mitt hjärta. Ds

2009-06-13 @ 17:11:34
Postat av: Åse

Min nya adress [email protected]

Vet inte om jag fattar detta men vi kan ju försöka.Kram

2009-06-13 @ 21:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0