Intelligent eller helkorkat???

Har nu kommit hem från mina kära föräldrar, vilat och hunnit med en lång dusch. Bestämde mig sedan för att jag inte tänkte ha min kateter längre och eftersom läkaren sagt att den ska sitta i tio dagar och detta var den tionde dagen så ville jag ha bort den. Läkaren hade tidigare erbjudit mig att de skulle ta bort den igår men jag tyckte då att det kunde vänta tills på måndag, det tyckte jag inte idag!!

Ringde till kirurgavdelningen där jag varit inlagd och frågade om de kunde hjälpa mig, de läste då min journal och sa att jag får vänta tills på måndag då jag har återbesökstid för att ta bort den. Jag frågade om jag åtminstone kunde få en spruta då den är kuffad, men det kunde de inte tänka sig heller. Då kom jag på att jag hade egna sprutor hemma eftersom jag har haft hemsjukvård. Jag rev igenom alla deras förpackningar och hittade en spruta, kuffade ur koksaltet och sedan var det klart!! Superdupernöjd var jag.....


Men............nu sitter jag här och har ont i min njure och funderar på om det verkligen var så smart gjort! Tänk om jag tvingas åka tillbaka till lasarettet pga detta och erkänna att de hade rätt och att jag är korkad, inte kul;)

Men.............vi får väl se vad som händer, det viktigaste är ju att hålla koll på att blåsan inte blir full, eftersom den har krymt till ett russin och måste få chans att tänja sig sakta men säkert.....imorgon vet jag har det har gått!!

Kommentarer
Postat av: petra

hehe...kan förstå dig att du gjorde det själv. Och om du tagit bort den ngn dag tidihare tror jag inte har ngn större betydelse egentligen, och du kan ju inte ha gjort ngt fel heller för att ta bort en kad e ju inget svårt...få aldrig för dig att sätta en på egen hand bara...haha. Kram

2009-06-22 @ 11:57:12
URL: http://www.metrobloggen.se/petra74

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0