Ambulansresan

Trots ny fin laptop och ständig uppkoppling och sjuksriven på heltid så bloggas det dåligt på min blogg, men jag kan inte skylla på annat än att jag har haft ont och nu var det dags igen. Har ju haft ont till och från i en vecka nu och knaprat morfintabletter som det varit godis. Söndagen var en fruktansvärd dag då jag låg i sängen hela dagen. Gulliga Mickan handlade, lagade mat och diskade och jag njöt av att bli ompysslad. Med anledning av min värk så har jag inte kunnat äta några jätteportioner och likaså i söndags, men det som fick igång Mickan var att jag inte åt upp min broccoli. Jag hade nämligen beställt det och när mten var framdukad på bordet så insåg vi att hon hade missat det varvid hon snabbt fick ställa sig vid spisen igen och sedan åt jag bara en bukett, så nu har hon sparat broccolin i mitt kylskåp och den kommer jag förmodligen tvingas att äta upp.

Kollade på Beck på kvällen och somnade gott med hjälp av morfin och dubbla sömntabletter. Vaknade kvart över fyra av en otrolig värk, klarade med mina sista krafter att ta mig till toaletten. Insåg sedan efter mitt toalettbesök att jag var tvungen att besöka sjukhuset för att få besked var det är för fel på mig, drygt en vecka efter operationen så finns det ju inte en chans att man ska ha så ont! jag var orolig att jag hade överansträngt mig då jag hade fått stränga order om vila och inte uppfyllt det alla dagar pga rastlöshet!

Ringde 112 och två vackra (förlovade) ambulansmän kommer in i mitt sovrum. De kör mig till akutmottagningen och där blir jag undersökt och senare under förmiddagen inskriven på sjukhuset. Ingen av personalen jag talar med har en aning varför jag är på sjukhuset; det känns ju betryggande!!! NOT

Får senare besked om att min sänka vara alldeles hög, vilket tyder på en infektion samt att mitt kreatininvärde var för högt och då misstänkte de att min ena njure inte fungerade som den skulle. Fick åka ner och göra en skiktröntgen och skulle få besked senare under kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0