Anställningsintervju, smärta och operation...

Vaknade vid ett flertal gånger inatt bl a en gång pga av smärta som sköterskan snabbt fick ko´ntoll över med hjälp av Voltaren. Sov sedan i snitt en timma i taget tills det var dags att stiga upp, satte mig en stund och surfade, sedan gjorde jag mig iordning och fixade till mig lite frukost, den serveras inte förrän 8.15 på denna avdelningen men med god hjälp av go personal så fyllde jag upp både tallrikar och temugg. Strax efter jag hade ätit upp kom Anna för att hämta mig. Sköterskan kom då in till mitt rum och sa att hon hade pratat med läkaren som b estämt avrådde från att jag skulle lämna sjukhuset ubder ett par timmar. Jag förklarade för sköterskan att denna anställningsintervjuen var väldigt viktig för mig och att hela världen inte stannar för att jag ligger på lasarettet och att det faktiskt var meningen att jak skulle må mycket bättre nu om de hade kunnat sköta sina jobb!!!

Lämnade avdelningen med en hel del medicin innanför västen för att jag inte skulle ha ont. Startade hemma hos mig med ombyte av kläder för att dölja två kateterslangar är inte så lätt, sedan vidare till grannkommunen  på intervju. Det kändes riktigt bra och det var två riktigt goa tjejer som jobbar där så jag håller nu mina tummar!!

På vägen tillbaka hade jag bestämt att jag skulle bjuda Anna på lunch men jag var totalt slutkörd så Anna skjutsade tillbaka mig tilll lasarettet. Väl där fick jag återigen ett ordentligt anfall och mitt i det dyker min underbara son upp. Han har ju varit på semester i Thailand i tre veckor och behövde ha sin nykel för att komma in i sin lägenhet. Inte kul för onom att träffa mamma på de viset!

Under eftermiddagen har jag vilat och vid 17 kom urologen och sa att han hade beslutat att han ska göra ytterligare en operation på mig för att ta bort den slangen han har lagt vid urinröret. Han kommer tillbak under kvällen för att göra detta och jag ska fasta tills jag kommer ner på operation   och hungrig är jag ju nu då, såklart!!!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Tjena...



Genom att läsa din blogg fick jag svar på många frågor... Har ju undrat när/var/hur du vart sjuk.



Du skriver bra tycker jag :-) Lätt att läsa det du skriver samt att ta till sig det. Fortsätt med det :-) Både för oss som läser det, men framför allt för din egna skull. Bra säkerhetsventil.



Hoppas det går vägen med jobbet du sökt. Ska själv ta tag i jobbsökeriet efter sommaren. Nu går allt i 180. C-uppsats, en rest och så husköpet. Och så sälja lägenheterna då :-Z

Men jag tar en dag i taget.



Hoppas du gör det samma... tar en dag i taget. Plocka fram stenbocken i dig och kämpa på :-)



Kramilam från Kerstin.

2009-03-19 @ 21:13:43
URL: http://barbarella.bloggagratis.se/
Postat av: Anna - Starwoman ☆

Jag är så imponerad av dig Marie. Du är en helt galet stark människa, jag fattar inte att du orkar med allt som händer dig hela tiden! Ett sant föredöme och jag ska aldrig mera klaga över mina triviala småproblem känner jag, skäms ju nästan!



Massa styrke kramar

//Svägerskan

2009-03-19 @ 22:35:03
URL: http://starwoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0