Äntligen klar med dagen....

Blev inskriven på avdelningen strax efter nio, Linda var med mig. Sedan var det dags att prata med kirurgen som ska flytta muskeln från låret upp till buken för att förhindra tarmframfall mm....en riktigt härlig gubbe må jag säga!! Han berättade att det är en riktigt stor operation men att han har varit med förr och kommer göra så gott han kan. Samtalet kändes bra.

Kl 12 träffade jag min läkare som gick igenom båda operationsalternativen. Det är så att beslut angående vilken operation det blir kommer inte att tas förrän imorgon då ja ligger nedsövd, så jag kommer inte veta vilken av operationer det blir förrän jag vaknar efter narkosen och det är ju lite knivigt (vilken humor jag har va?;)) nu då jag måste förberedas för båda alternativen. Samtalet med min läkare gick bra och sedan var det ett snabbt samtal med narkosläkaren som också var helt ok.

Givetvis finns det massa detaljer i samtalen men nu har jag tagit en insomningstablett för att kunna sova en stund, imorgon blir det väckning kl 06.15, förberedelser 06.30 och sedan skjuts ner till operation så här gäller det att passa på att vila!!!

Hoppas verkligen att få se några kommentarer här när jag vaknat till liv och loggar in på min blogg!!



Dagens roligaste:

Ungefärligt samtal med sköna MIRA:

-Vilket fint hotell jag bor på; enkelrum, TV, bredband och mobiltelefon och en massa godis. Men jag undrar om de inte riktigt har fattat hur hotell funkar: jag vill ju ha låååång sovmorgon och frukostbuffé och de jag erbjuds här är väckning strax efter sex och till frukost får jag 4 Panodil och en avslappningstablett som ska sväljas ned med minimum av vatten. Jag måste helt enkelt ta kontakt med hotelldirektören och klaga!!

Miras svar: Ja, stackars dig. Jag kontaktar tidningen, detta är katastrof.....

Puss på dig Mira som förgyllde min kväll!!

Kastar slängpussar även till Åse, Linda, Ida, Jens, Anna, Mickan, Jona, Mikael och några till som förgyllde min ensamma kväll.....älskar Er, puss och kram!


Kommentarer
Postat av: Mira

Herregud!! Hur länge ska jag behöva vänta här? ;)



Nä. Skämt åsido, gumsilumsan. Tänker på dig! Vakna upp snart så kommer vi på besök med lakrits, cola light och korsord!



Kramiz

2009-03-05 @ 10:41:49
URL: http://mirizen.blogg.se/
Postat av: Mickan

Tänker på dig hela dagen! Allt kommer att gå toppen!

Love u. Puss

2009-03-05 @ 10:47:09
Postat av: Åse

När du läser detta hoppas jag att det är hyfsat tidigt ikväll(torsdag) för då har du gått igenom den "lilla" operationen. Tänker så jäkla mycket på dig och älskar dig så mycket min goa syrra!!!!

Allt praktiskt skit löser vi hemma hos dig sen, nema problema. Kommer till dig på SS så snart det bara går!!! Puss på dig - Åse

2009-03-05 @ 11:45:57
Postat av: finaste

Hittade hit från Mira o önskar dig Lycka till!

2009-03-05 @ 16:04:28
Postat av: Johanna

Tänker på dig! älskar dig! puss och kram

2009-03-05 @ 18:04:37
URL: http://tjohannas.blogg.se/
Postat av: Anna

Tänker på dig!!

Styrkekramar från mig till dig...



Kram från Anna

2009-03-05 @ 19:21:58
URL: http://metrobloggen.se/mrstwisted

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0