Avd 68

Är en helt underbar avdelning på Sahlgrenska. En underbar personal som verkligen bryr sig om sina aptienter och hjälper till så mycket de kan.

Jag har ju sedan förra canceromgången fått en fruktansvärd avsmak för sjukhusmat och personalen har verkligen gjort sitt yttersta för att hjälpa mig med detta. Jag har fått erbjudande om att äta önskekost vilket innebär att jag kan beställa i princip vilken mat som helst, bara de har ingridienser och kunskap för att kunna tillaga det jag vill ha. Men tyvärr så har det visat sig att inte ens det hjälper mig för att kunna äta. Idag har jag beställt pannbiff till lunch och pizza till middag och jag ska verkligen göra ett ordentligt försök med att äta men känner redan nu att det kommer att bli riktigt svårt då bara tanken på mat gör mig illamående. Finns det någon som har ett bra tips hur jag ska övervinna min spykänsla för all typer av mat på lasarettet??

Kommentarer
Postat av: Marica Rödebäck

Men jisses, jag gör ju det för lätt .. haha.. Rätt svar..

2009-03-09 @ 12:52:39
URL: http://rodeback.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0