En kort uppdatering

Opererades i tisdags, de hade då upptäckt att en ev två av mina njurar inte fungerade som de skulle. Läkaren lyckades inte med båda njurkatetrarna under narkos då den ena urinledaren var så skadad. Urologen gjorde ett misstag under operation och lyckades hälla ut koksalt i min buk vilket orsakar en oerhörd smärta varvid de smärtbehandlade mig med morfin oc då inte vågade skicka upp mig på avdelningen igen då de inte har lika bra koll på patienterna som postoperation har.

Efter en del krångel på onsdag fm blev jag sedan tillbakaskickad till min avdelningen. Han vila en kort stund och sedan var det dags att åka till röntgen. Läkaren kollade på njuren med ultraljud och sedan bedövade han huden runtom och körde sedan en slang direkt till njuren där urinet kommer ut till en påse. Allt detta för att de har begått misstag under operationen då de av misstag brännskadad mina urinledare.

Då jag återkommit till avdelningen var det meningen att jag skulle vila för att sedan träffa urologen för samtal om operation om ca två månader för att återställa urinledarna. Anna kom upp till lasarettet för att vara med på samtalet då jag kände att jag hade fått dålig information tidigare och att jag var mycket på verkad av morfinet. Läkaren förklarade grundligt och berättade att jag efter den bukoperationen kommer att bli helt återställd då det gäller mina njurar.

Anna åkte sedan och hämtade kyckling till mig på Mc Donalds. Jag kunde tyvärr inte äta upp då jag fortfarande mår lite dåligt av mat och matlukt. Strax efter det fick jag ett ordentligt smärtanfall vilket resulterade i att läkaren bokade ytterligare ett CT. Jag har under kvällen väntat på det provsvaret men inte fått något då läkaren vill tale med en kirurg som för närvarande är på operation så jag får väl förhoppningsvis veta imorgon var det var för något.

Nu är det hör tid för mig att sova då jag ska upp i tid imorgon för att gå på en anställningsintervju kl 09.00. Önska mig lycka till!!

Kommentarer
Postat av: Mira

K-A-T-A-S-T-R-O-F



Fy faaaaaaaaaaaan. Sitter här i chocktillstånd över hur du blivit behandlad., goaste Marie.



MEN!!!!!.... Hur i hela friden tänkte du nu? Anställningsintervju IDAG????? (misstänker att du inte kan tänka klart med tanke på all morfin)



Hursom. Lycka till! Klart jobbet är ditt!



Och när du är tillräckligt kry ska du få smisk för att du inte tar det lugnt!

2009-03-19 @ 08:37:00
URL: http://mirizen.blogg.se/
Postat av: Bror

Vilket inlägg - sinnet för dramatik har de inte opererat bort iallafall :-) Hoppas att du kom iväg på intervjun (och att du inte smet mot doktorns order). Efter allt detta så måste jobbet bli ditt!



Kramar!



//Bror

2009-03-19 @ 11:55:42
Postat av: Anonym

Hej Marie!

Hur gick intervjun? Vart sökte du?

Kram Ellinor

2009-03-19 @ 14:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0