En lååååång söndag

Mickan "försökte" väcka mig strax efter åtta, jag vägrade att gå ur sängen. Vi gick inte tills sängs förrän strax efter kl två på lördagsnatten så jag var lite seg, trots att jag inte hade druckit någon alkohol. Vilken patetisk syn det måste ha varit för de som händelsevis gick förbi familjens köksfönster, två barnvakter med varsin laptop kl 02.00 på natten!!!

Men det var ju rätt många år sedan jag hade småbarn vilket innebär att jag har vant mig vid sovmornar och denna helgen blev det ju ingen sovmorgon varken i lördags eller söndags, men jag har ju tid att vila upp mig då jag ska till lasarettet på onsdag och bara slappa i flera dagar. Men efter en stund hade jag vaknat till liv och startade dagen med ett besök i familjens tvättstuga. Jag och Mickan hade bestämt oss för att överraska Ida lite genom att tvätta upp familjens tvätt så hon skulle slippa att ta tag i det när hon kom hem efter deras härliga spavistelse.

Sedan var det dags för frukost med de fyra barnen och de avlöpte bra. Jag är helt faschinerad av att det inte är svårare att ha fyra barn men å andra sidan har dessa barn inte visat något syskonkiv under de timmar vi har passat dem och jag fattar inte hur deras föräldrar har lyckats med den bedriften.

Jag minns mina egna små sötnötter (som i år är 20 och 25 år), när de var små så var det ständiga konflikter. Lillasyster älskade att gå in i storebrors rum och förstöra hans legobyggen och han var inte sämre och drog gärna henne i håret och putta omkull henne för att hon hade förstört i hans rum. Som mamma har man ju en viss förmåga att glömma alla negativa saker när barnen var små, t ex vaknätter osv men dessa konflikter minns jag tydligt, vilket innebär att de förekom ofta!!!!!

Efter frukost och disk så var vi ute en stund med barnen i trädgården, sedan var det dags för lunch och tvillingarna somnade sedan sött en timme.


Vi beslutade oss för att ta med alla barnen till Lekborgen så att de skulle få rasa av sig ordentligt och jag tänkte att vi skulle få en liten paus medan de hade kul......så var det ja, jag hade glömt hur det var att ha småbarn med sig på Lekborgen!! Jag och Mickan ägnade en dryg timme med att åka rutchkanor, hjälpa barn upp för rutchkanor, kräla in i en koja, dra fram benen genom en massa färglada små "IKEA-bollar"(minns inte heller att jag tyckte det var jobbigt att släpa benen genom dem när jag var liten och då hade man ju bollar upp till armhålorna vilket inte var fallet idag då jag har lyckats växa en hel del sedan dess och tur är väl det, annars skulle jag tillhöra småfolket idag.......) Men barnen var nöjda, många härliga barnskratt fick vi höra och många goa kramar!!


Packade in fem barn i bilen för att återvända till Svaneholm....just det ja, glömde nämna att vi hämtade upp grannpojken på vägen till Lekborgen efter Jakobs önskemål. Jag och Mickan enades om att det gick bra...jag sa till Mickan att det spelar ju ingen roll om vi har fyra eller fem barn att passa......vi hade ju ändå fullt upp!!! Och det gick faktiskt hur bra som helst!!!! Men jag tyckte nog att folk kollade lite underligt på oss då vi drog genom Knalleland men hela skaran. Jakob tyckte nog också att det var härligt att vi hade så många barn med oss och föreslog att de kunde leka att de var femlingar.....utan att betänka att de var i olika åldrar så skarttade jag och Mickan åt hans förslag då jakobs kompis är mulatt.....hur skulle någon kunna tro att de ens var släkt......men jag och Mickan sträckte nog båda på oss lite extra när vi gick med varsitt barn på armen, ett extra i handen och de andra runtom oss. Pratade om att öppna ett "barnvaktsföretag" men insåg nog båda att detta inte var en aktivitet som vi skulle orka att ägna oss åt varje helg........då skulle ju Brassan kursa, eller hur??;)

Väl tillbaka var det dags att få i de små grynen lite mat, jag hade tänkt att laga gröt men tyvärr var mjölken nästan slut efter att vi hade introducerat kall Oboy till tvillingarna(det uppskattades av dem, men jag tror inte att deras föräldrar kanske uppskattar det lika mycket!!) så det blev blodpudding vilket Mille hade på önskelistan!! Då maten var framdukad och barnen hade satt sig vid bords dök de efterlängtade föräldrarna upp, tröttkörda var de men som vanligt hade de energi(fattar inte hur de bär sig åt!!). Jag och Mickan var däremot helt slut och lämnade trött ifrån oss tre goa ungar, massa disk och ett matbord som såg ut om det inte var städat på en vecka......

Åkte tillbaka till stan och unnade oss MC-mat utan fyra barn, såååå skönt!!

Nu sitter jag nyduschad, Jakob är lagd och väntar bara efter min sköna säng!!!

Mira: Ove funderar på att starta en blogg...men jag och Mickan sa att det kommer inte bli några läsare på den......tänkt hur den skulle se ut:

Onsdag:FULL
Torsdag:FULL på Harrys och Brassan
Fredag:FULL på Brassan
Lördag: FULL på Brassan
Söndag: FULL

Ja, du fattar...lika mycket innehåll i den bloggen som i en mans hjärna.....superintressant, eller hur???? NOT!!

Mickan: Hur många minuter tog det att läsa inlägget? Nöjd???


Kommentarer
Postat av: Marre

Åh vad bra!Nu blev jag ännu gladare över mitt inköp!Nu sk jag bara köpa träningskort... ja det kommer nog bli ett livat bröllop käner jag på mig.Längtar jättemycket.Eller egentligen inte för då är alla förberedelser slut och det är ju hälften av nöjet.. kram

2009-03-01 @ 22:46:41
URL: http://singelblogg.blogg.se/
Postat av: Mickan

23 minuter faktiskt :) Men blev ju stört under tiden jag läste :)

2009-03-02 @ 08:27:50
Postat av: ida

tack så hemskt mycket för all hjälp nu ihelgen, ni har verkligen varit toopen!! absolut de bästa barnvakterna någonsin!!! fatta inte hur nu orka med både badhus o lekborgen på samma helg,haha=) O min tvättstuga har aldrig vart såå fin som nu, ni är galna;) stoooort tack igen, ni är bäst!!!

Stoor kram

2009-03-02 @ 21:29:37
URL: http://idaajax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0