Ny vecka och nya tag....

Efter all hjälp med mecineringen igår och en rätt bra sömn inatt så är jag idag mycket piggare. Jag är dock fortfarande osäker på om jag ska åka hem idag, jag försöker måla upp fördelarna och nackdelarna för att se vad som väger över men har just nu inte kommit till något beslut. Men det är rond vid tiotiden och jag känner att det kan vara bra att diskutera det med läkarna och lyssna på vad de tycker. Vid frukosten idag förstod jag att avdelningen kommer att fyllas upp med massa nya patienter då det redan satt två kvinnor och väntade på att bli inskrivna och då kanske det är bra att lämna sitt rum till någon som behöver det bättre, samtidigt vill jag inte åka hem och bara bli sängliggande utan någon som helst hjälp då jag vet att både kyl, frys och skafferi är tomt och att jag kommer att ha svårt att handla då jag inte får bära något och Åse inte kommer förrän imorgon och Mickan har vistats bland barn som har magsjuka så hon får absolut inte komma hem. Jag får se vad läkarna säger och tycker de att jag kan gå hem idag så får jag gå igenom min telefonlista och fjäska för någon som kan komma förbi med lite mat,bröd, pålägg och snabbmat, jag vet att det kommer att ordna sig.

Sedan slutade jag ju att röka i samband med att jag blev inlagd i onsdags och har tagit beslutet att aldrig börja igen. Är så trött på mitt rökande.....finns ju ingen som helst ursäkt att ha den lasten så nu ska jag avsluta det en gång för alla. Här på lasarettet är det ju inte  så svårt att avhålla sig men på hemmaplan med rastlösheten, vänner som röker osv kommer det krävas lite större karaktär. Men jag ska ta hjälp av nikotinläkemedel och tillse att jag alltid har det hemma och jag ska lyckas, bara att låta bli helt enkelt!!

Igår hade jag ju så ont och med min värk kommer grinigheten så jag fick ju aldrig skrivit att jag fick finbesök av min älskade Jakob och hans pappa. Jag och Jakob har ju fått en laptop av min älskade bror och hans fru och Jakob jublade och planerade direkt vilka sidor han skulle surfa runt på när han kom hem!

Anna F var också här och jag fick en riktigt tjock bok av henne(härlig avkoppling när jag kommer hem) och sedan kom bästaste Åse som är min klippa med Mc Donalds mat. Hon och jag tog en promenad i Botaniska trädgården innan hon åkte hem. Väl tillbaka på fisk jag taktil massage på fötterna och somnade sedan en stund. Under kvällen blev det lite TV-tittande och dusch innan jag somnade.

Kommentarer
Postat av: Anna

Önskar ja hade haft samma karaktär som dig o bara sluta röka..

De e strongt gjort av dig Marie!!

2009-03-09 @ 15:30:18
URL: http://metrobloggen.se/mrstwisted

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0