Tut-tut

Ännu en ambulansresa i natt. Verkar bli en dålig vana det här. Var på akuten strax före fyra i natt och de valde efter att ha pumpat mig full med smärtstillande att skicka mig återigen på röntgen. De konstaterade snabbt att min högra njure inte fungerar som den ska och de ville då sätta en kateter i njuren för att avlasta den så mycket som möjligt i några dagar för att efter det ta beslut vad de ska göra.


Min älskade Jakob kom upp till lasarettet och kröp upp i min sjukhussäng och kramades och vi hann även med en kort fika.

Sedan skjutsades jag ner till röntgen igen och lokalbedövades i ryggen och den mycket erfarna läkaren höll på i över en timme men lyckades inte sätta i katetern trots att han hade stora förhoppningar eftersom han häromdagen lyckades, trots stor tveksamhet, sätta en i vänster njure. Jag fick i slutet av försöket återigen ett anfall, läkaren gav upp och återigen proppades min kropp full med smärtstillande. Väl tillbaka på mitt rum lyckades jag somna och sov gott i tre timmar.

Nu ligger jag här och kollar TV efter att ha fått en kopp varm choklad och två rostade mackor.

Imorgo på ronden kommer jag att få besked hur de nu tänker gå vidare........på återseende!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0