Ännu en dag närmare operationen...

Vaknade redan kl 06 idag och hade sådan värk så jag inte trodde att jag skulle ta mig ur sängen. Tog tabletter efter tabletter men inget hjälpte. Klockan halv nio tog jag två andra värktabletter som genast kom upp igen då jag spydde som en kalv, på tom mage, det var inte skönt. Sedan släpade jag mig sakta till bussen, tänkte en kort stund ta taxi, men var för snål, för att åka till lasarettet och operatinsplaneringen.

Efter en stund där blev jag inkallad för att ta blodprov. Jag talade då om att jag hade en CVK och att jag vill att de ska ta blodprov genom den då jag är så svårstucken. hon kände inte till att jag hade en CVK och ville då skicka mig till laboratoriet för provtagning. Hon sträckte sedan fram en mugg och sa att hon vill ha ett urinprov, jag sa att jag har kateter, det kände hon inte heller till!! Hon sa att hon då kommer att plugga igen den i ca 20 minuter för att sedan ta urinprov. Jaha, sa jag...men det får ju inte stå urin i blåsa så kan det verkligen vara bra att ni pluggar igen den??? Oj, sa hon,,,,det visste inte jag...(tror ni att jag blev förvånad?) Varför läser de inte patientjournalerna innan man kommer??

Sedan gick jag ut till labb och satt där och vänta i 30 minuter, när jag kommer in för att lämna prov så lämnar jag fram min remiss och säger att jag har en CVK och vill att de sticker i den. Då säger sköterskan att de kan inte sticka i en CVK på labb för de har inte det matrialet som behövs. Detta slutar med att hon får sticka mig i fingret och pressa ut blod och att både jag och hon blev irriterade på personalen på operation som inte hade löst detta, som sköterskan sa: Du har ju en CVK och då ska ju den användas.

Väl tillbaka på avdelningen så var det dags att prata med läkaren. Jag trodde att jag skulle få prata med min läkare som skulle operera men så blev det inte utan in kom en invandrarkille som var väldigt svår att förstå. Han undrade om jag hade några frågor. Ja, sa jag, jag vill veta vad ni ska göra.

Han berättade då att de kommer att sätta tillbaka urinledaren på ett annat ställe på urinblåsan, att jag inte kommer behöva någon avlastning på vänster sida som jag har haft under ett par månader på höger sida(och den gör vansinningt ont då den skaver i njuren) och att jag dessutom kommer att få kateter i 1-2 veckor för att man ska se att allt funkar.

Meddelar honom att jag behöver ett nytt läkarintyg eftersom de har skjutit fram operationen och det ska han ordna. (Gjorde han det? Tror knappast det, men jag får väl ringa upp imorgon och fråga.)

Sedan var det dags att prata med sköterskan. Hon tyckte att det var mycket olyckligt att operationen skjutits fram men sa att det går inte att göra något åt utan det är bara att gilla läget. Hon fixade med urinprovet efter en del strul och klappade mig sedan på axeln och sa att det kommer gå bra.

Väl hemkommen var det tänkt att jag skulle plocka undan och dammsuga eftersom min frisör skulle komma på eftermiddagen men luften hade fullständigt gått ur mig så jag la mig och vila i drygt en timme.

Sedan var det dags för slingor och klippning. Det blev nog bra för frisören själv var mycket nöjd och jag kan ju inte säga att jag är missnöjd, men lite ovant eftersom hon klippte av håret ca fem cm.

Sedan kom jag på att jag ville gå på bio. Jag ringde till Mickan men hon hade annat och göra så jag bestämde mig för att gå på bio själv, sagt och gjort: bokade en biljett på nätet till filmen; Män som hatar kvinnor. Mickan kom sedan förbi och meddelade att hon skulle bli bjuden på mat hemma hos sin mamma och att det gick före bion så det var ju tur att jag redan ställt in mig på det.

Jag gick ner till bion kl 19 med en stor godispåse och kollade filmen. Det var faktiskt helt ok att gå på bio själv, man slipper ju ha någon som viskar en i örat och kan koncentrera sig för fullt, dessutom var det en superfilm. Om någon mot förmodan inte har sett den så säger jag bara; Gör det!!

Nu är det dags för mig att krypa i säng och imorgon har jag tänkt att sova ut riktigt ordentligt, hoppas att jag får vara smärtfri så vaknar jag nog inte före kl 09.

Kommentarer
Postat av: Johanna

jag har hört innan att den ska vara jätte bra, men har inbte sett den ännu. Men den var väl rätt äklig i balnd också har jag hört

2009-05-29 @ 09:41:31
URL: http://tjohannas.blogg.se/
Postat av: Petra

Oj...en sån dag. Förstår att du var helt slut efter besöket på sjukhuset. Hoppas du får en riktigt bra helg nu utan alltför mycket smärta. Kram

2009-05-29 @ 11:20:09
URL: http://www.metrobloggen.se/petra74
Postat av: Bror

Hej hej :-) Anna och jag hälsar från Budapest - räknar ned dagarna tills du är återställd!



Har fört över för telefonen!



Kramar!



//Bror

2009-05-29 @ 21:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0