Arg som ett bi....

Jag blir sällan förbannad men nu är jag riktigt upprörd. Jag har ju som bekant haft mycket att göra med sjukvården under 1½ år. Idag berättade min väninna Ida via telefon att jag hade fått ett brev från Sahlgrenska (hon har hand om min post medans jag ligger på lasarettet).

Jag blev först inte något stressad, utan tunderade mest på vad det skulle kunna vara. I huvudet snurrade det: "knappast någon återbesökstid, för jag har ju en bokad tid och ska ju dit nästa vecka", "kan det vara att läkaren inte kan av någon anledning och vill byta tid" och när det hade snurrat en hel del i huvudet så stannade det vid "de har kollat mina prover igen och hittat cancer!!"

Vansinnigt stressad ringer jag Ida och ber henne öppna brevet, hon hör inte min stress och ber att få återkomma om fem minuter då hon kör bil och strax är hemma. Jag svarar "ja" trots att jag har lust att skrika "neeeeeeeeeeeeeej, stanna bilen omedelbart och öppna brevet!"

Efter några minuter ringer Ida tillbaka och öpppnar brevet, hon berättar att det bara är en enkätundersökning. Fy f-n vad arg jag blir. Hur tänkte den personen som bestämt att de breven ska skickas ut, har den personen aldrig upplevt den ångesten och oron som jag har känt varje gång jag har fått ett brev från landstinget?

Jag tänker i alla fall svara på enkäten och kommentera deras brev med att de är bra att de tar reda på hur patienterna upplever vården men att jag i framtiden skulle uppskatta om de skickar dessa förfrågningar i ett neutralt brev!

(FOTO:GOOGLE)

Kommentarer
Postat av: emma, mamma till lucas

[email protected]

2009-05-08 @ 23:51:12
URL: http://emmaviktoriaklasson.blogg.se/
Postat av: Annika

Hej! Hoppas att du snart blir bättre tjejen, inte kul att ha ont , men snart så ska du se att det går åt rätt håll,du är stark

kram Annika

2009-05-12 @ 21:10:32
URL: http://annikabjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0