Mickan, Mickan

Idag när jag pratar med Mickan i telefon så ber jag henne uppdatera sin blogg så jag har lite att göra här på sjukan. Humor har hon ju iaf tjejen men om jag skulle sitta och skrika i korridoren och ropa på hjälp, åka skidor i korridoren eller göra något annat av hennes galna tips är jag rädd för att jag inte skulle bli tagen på allvar som patient vilket förmodligen skulle innebära att då jag verkligen skulle behöva hjälp, skulle den utebli och det vågar jag inte riskera. Jag vet ju inte hur länge jag blir kvar här och dessutom ska jag ju tillbaka och opereras och det vore ju då dumt att ha gjort bort sig fullständigt, eller?

Å andra sidan så har jag haft lite att göra idag i alla fall. Mjukstartade dagen då jag varit uppe till efter halv fyra i natt efter att operationssjuksköterskan kommit upp och satt en nål på mig, eftersom jag plötsligt har blivit svårstucken. Låg sedan med antibiotikadropp i drygt en timme och efter det var det dags för lite sömn.

Sa under förmiddagen hej då till min rumsgranne, den andre i ordningen sedan jag blev inskriven. Efter det var jag på biblioteket och lånade filmer och en medicinsk terminologi bok för att kunna tyda min journal som jag fick ut efter ronden.

Läkaren tog sedan beslut på att de skulle operera in en CVT på mig, vilket innebär att jag har en nål strax under halsen för att de ska slippa sticka mig varje gång de ska ge mig medicin eftersom ingen numera vill det.

Sedan kom min goe son och min mamma förbi och vi kramades en stund innan det var dags för dem att åka hem och dags för mig att åka till operation.

För en liten stund sedan var jag ute och köpte mig en påse godis som jag ska unna mig ikväll då jag ska kolla film och nu sitter jag bara att väntar på en lungröntgen. Det är visst rutin efter man har satt in en CVT då det är stor risk att läkaren punkterar lungan, men det ska vi verkligen inte tro nu, då läkaren direkt efter ingreppet sa att det hade gått bra och att man kan höra ett pysljud från CVT:n direkt efter de har fört in den om man då har punkterat lungan. Nä, färdigsnackat om den tråkiga sjukvården.

Kommentarer
Postat av: Mickan

Det var ju mer för att du skulle ha lite roligt på sjukan som jag gav dig lite tips.. Du är väl inte den som bryr dig om vad andra tycker? ;) haha..

2009-05-07 @ 14:18:18
URL: http://m033.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0