Ny vecka, nya utmaningar

Somnade inte innan klockan tre inatt, vilket innebar att jag inte vaknade förrän Johanna väckte mig vid halv tio. Johanna kom hit redan i fredags och var och mötte mig på lasarettet när jag blev utskriven i lördags. Jag har försökt att vila sedna jag kom hem men det är inte så lätt då det måste städas och att ligga i sängen hela dagen när jag är hemma tilltalar inte mig.

Idag har jag tagit hjälp av Johanna för att kunna tvätta, byta överdragskläder på soffan och att plocka undan i Jakobs rum. Nu har hon gett sig ut för att fika med en kompis och jag har precis varit nere i tvättstugan och hunnit med att torka av Jakobs golv. Har sådan smärta och tog för en stund sedan extra värktabletter så att jag ska funka någorlunda idag. Har bestämt mig för att vila hela morgondagen då Johanna åker hem ikväll och jakob är hos mormor.

Igår var vi ute hos mamma och åt som hästar. Johanna var lite orolig innan vi åkte dit att mamma skulle lagat något som hon inte åt men det behövde hon inte vara orolig för. Mamma hade som vanligt överträffat sig själv. Det fanns tre olika rätter att välja på och Johanna  valde alla tre;).

När vi sedan kom hem så gick vi ner till Brassan och kollade Elfsborg-Gais och Johanna toppade middagen med en glass och jag hann dricka två goa kalla öl innan det var dags att gå hem då smärtan gjorde sig påmind igen.

Nu blir det vila en stund innan det är dags att återvända till tvättstugan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0