Blodförgiftning

Var på lasarettet i tisdags och tog bort min JJ-stent som jag har haft i urinledaren för att njuren ska fungera. Allt gick bra trots att smärtan var olidlig. Efter det hem och vilade en stund och kände mig snabbt bättre med hjälp av lite smärtstillande tabletter.

Vaknade i onsdags med smärta i buken och frusen. Under dagen förvärrades febern och det slutade med mycket hög feber, frossa och att jag yrade. Jag var helt kraftlös och orkade inte ens svara i telefonen. På torsdagen mådde jag bättre men trots det tvinagde Mickan mig att kontakta sjukvårdsupplysningen. De uppmaned mig att komma till lasarettet omedelbart. Efter provtagning och samtal med läkaren blev det inläggning på kirurgen 4 då jag hade en infektion.

Jag låg på avdelningen unbder natten men fick sedan gå hem på permission för att komma tillbaka var åttonde timme för att få antibiotika.

Nu på söndagen mår jag mycket bättre och är glad att jag tillbringade helgen hemma i min egen säng tillsammans med Andreas som tagit hand om mig på bästa sätt med ömhet och massa god mat.

Idag fick jag besked att jag hade en kraftig blodförgiftning, inte konstigt jag var sjuk!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0