En annorlunda onsdag

Njuter av ledigheten och sovmorgnarna denna veckan då prinsen har påsklov. Egentligen skulle han vara hos sin far men han kom hem i måndags då han hade hemlängtan.

Idag slappade vi oss igenom förmiddagen och prinsen hade en kompis här som sovit över. Jag bokade biobiljetter och överraskade killarna med det, för första gången gick de på bio själva och det fungerade super!!

Har också fått hjälp med att eventuellt köpa skorna som Jakob har önskat sig länge. Det är ett par Adidas Star Wars skor och de går inte att köpa på nätet eller i Borås och det vore ju riktigt skoj att överraska prinsen med dem plus att han nu äntligen kanske kommer att känna sig motiverad till att lära sig att knyta skor.


Pratade tidigare med Andreas som då befann sig på Grand Hotell i Stockholm efter att ha rest upp igår och avnjutit en elvarätters middag på en tvåstjärning restaurant. Han har nu rest vidare då de ska äta gott och även sova på Grand Hotell en natt till, fast då i Malmö. Han kommer inte hem förrän imorgon eftermiddag men härliga samtal och fina sms gör att jag står ut :).

Njuter av prinsen idag och imorgon för han ska ju sedan till sin pappa igen och då blir det vi vuxnas tur att ha kvalitetstid.


Så trots en envis värk, skallebank och saknaden efter Andreas så blev detta en riktigt bra dag för mig och min älskade prins!

(FOTO:PRIVAT)
Foto från Hällefors för några veckor sedan, här hemma har vi ju snöfritt och gott vårväder

Kommentarer
Postat av: tess

August äter trots allt de mesta. Ofta säger han att han inte gör de men sedan äter han ändå. men sista tiden har det blivit svårare... känner liksom smaker mer som han upplever svåra och ja de e ju en del i detta tyvärr och som du säger mat måste de ju få i sig. de är ju inte som andra ungar som vägrar ett tag å äter bara de blir hungriga... de fungerar ju inte alls så. August är mager dessutom. LÅng och sedan mest skinn å ben så ja han behöver ju få i sig.



Tack... de vänder får ja hoppas. //tess

2010-04-07 @ 19:34:33
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: tess

Nej få förstår å de flesta säger att de är en fas. Något de kommer över. I vissa fall äter mitt barn de där som han inte åt innan osv men just där och då finns det inte på värdskartan. Han e mager som en sticka tyvärr men jag hoppas han börjar lägga på sig nu när han äter Concerta eftersom han inte riktigt är lika aktiv. Men ja man försöker ju mata i han så mycket man kan som inte är onyttigt som godis osv. Pizza bullar va ingen dum idee för August är ofta hungrig... han gör av med enormt så det är ju mera mat så de ska jag testa.



Hur fungerade de hemma hos er?



//Tess

2010-04-08 @ 20:12:22
URL: http://tess701.blogg.se/
Postat av: Bror

Skorna är hemma här nu - som det ser ut kommer jag förbi under morgondagen. Nu är det bäst han lär sig att knyta...



Kramar!



//Bror

2010-04-08 @ 22:16:17
Postat av: tess

Alltså de man saknar är ju egentligen kommentarer från alla de man knappt vet läser... ja vet ju att du läser... du är ju en av de som återkommer....



Sedan är de ju skoj att man får lite respons på något av det man skriver ibland... men alltså jag vill inte att folk ska känna den pressen men ja hoppas du vet vad ja menar.



Ja visst är de fins med svartvitt... dessa bilder tog en klasskompis på mig när ja var 15 år....



//tess

2010-04-25 @ 17:44:00
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0