Samtal med min läkare

Dagens samtal med läkaren har jag inte hunnit smälta ännu och några stora egentliga beslut är inte fattade. Han menar att det under en kort tid kommer att fungera att ha slangen inlagd som han opererade in i mitten på oktober och att den fyller en viss funktion.

Man kan i nuläget välja två alternativ och det ena är att han skär av urinledaren igen och försöker opererade tillbaka den igen men att han menar att detta är mycket chansartat i och med att området runt vänster njure är ärrat, strålningsskadat, cellgiftsskadat och tidigare opererat.

Han tror i dagsläget att enda sättet att komma tillrätta med detta är att ta bort njuren då njuren efter allt den ha fått utstå har dålig funktion, max 30 % och att det inte kommer att bli bättre utan snarare sämre ju längre jag har kvar den. Han vill boka tid för undersökning snarast för att kolla njurarnas funktion och för att säkerställa att höger njure klarar av att ta över all funktion vid ett ev borttagande av vänster njure.

Mina ständiga infektioner beror på att min vänstra njure är kronisk inflammerad och att jag efter alla antibiotikakurer är multiresistent.

Detta innebär att jag snarast kommer att bli kallad på undersökning för att kolla njurfunktionen på bägge njurarna och att jag kommer att bli kallad i januari igen för att ta det avgörande beslutet att operera bort vänster njure.

I dagsläget innebär det fortsatt sjukskrivning till slutet av januari, antibiotikabehandling, medicinering mot smärtorna och fortsatt vila.



Jag kommer inte att behöva göra några förändringar på mitt liv om de måste ta bort njuren då min högernjure har full funktion vilket känns mycket positivt. Läkaren tror dessutom att jag kommer att kunna återgå till jobbet och kunna fortsätta leva som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Sussanne

Tråkigtatt den ena inte vill vara med men så roligt att det finns en lösning inom räckhåll!

Jag håller verkligen tummarna att det kommer att bli bra nu.

Kram och <3

2010-12-02 @ 21:34:05
URL: http://sussansbubbla.blogspot.com/
Postat av: Åse

Får verkligen hoppas att det fungerar och att de läser på ordentligt innan så det inte händer nåt oförutsett! Kram Snuttan

2010-12-06 @ 21:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0