Tänk så mycket enklare det är när man är två

Andreas har köpt gran och tillsammans har vi dekorerat den.


Igår var vi och köpte julmaten, dvs jag körde vagnen och han plockade varor. Eftersom han är kock är det inte bara att kolla vikten på skinkan, utan det ska också kollas hur fettet är i den. En vetenskap som jag inte kan och som han är noga med. När vi kom hem organiserade han i kylskåpet och jag packade ur påsarna medans han  skyfflade in i kylskåpet med en kocks noggrannhet.

På kvällen dekorerade han apelsiner med nejlikor vilket fick prinsen att reagera imorse. Han undrade hur man nu skulle kunna äta apelsinerna, han hade aldrig sett detta förr vilket fick mig att inse att det var en sak vi hade missat hans tidigare jular.

Julklapparna är inslagna och ligger fint under granen.

Den 23:e ska Andreas laga all julmat medans jag är på lasarettet och gör funktionsundersökning av mina njurar.

Som sagt: mycket enklare att vara två!!


Alla fem blommorna på amaryllisen som jag fick av Andreas har slagit ut.


Kommentarer
Postat av: Åsemamma Eva

Vad mysigt ni har det. Du är värd allt detta tycker jag. GOD JUL och ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!!!!



Kramar

2010-12-21 @ 11:44:51
Postat av: petra

Perfekt att ha en egen kock så här i jultider :) Passar på att önska dig en riktigt god jul redan nu! Kram

2010-12-21 @ 23:54:29
URL: http://jimmyssyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0