Hur ska man komma fram till ett riktigt beslut!!??



Att vara fri från cancern borde ju innebära att jag är superlycklig och att mitt liv går i rosa men så är det tyvärr inte, en vårdnadstvist tornar upp sig i horisonten och jag känner stor oro. Jag har ingen oro för att barnets far skulle "vinna" en tvist, för det kommer aldrig att hända men jag är orolig för barnet!!

Mina frågor är många och svaren få. Önskar bara lugn och ro i mitt liv och få fokusera på vardagliga problem och inte extremproblem.

Dagar som denna och gårdagen då sonen lyckas få extrema utbrott gör att jag verkligen funderar på att packa hans väska och låta hans pappa "vinna", men efter utbrotten när han kryper in i min famn och ber mig att aldrig släppa honom, att jag är den viktigaste i hans liv och att han inte vill bo hos sin pappa gör att jag kämpar vidare, fast det är tungt.

Frågan är: Vad är rätt???

Kanske mår ett barn bättre av att bo i ett sämre hem och föräldrarnas tvist upphör än att bo i ett lugnt hem med ständiga tvister med den andre föräldern. Någon som har ett svar?

Kommentarer
Postat av: Åse

Ja tänk om livet vore enkelt, vad lite många yrkeskategorier som skulle få jättelite att göra!

Men du vet att så länge du lyssnar till ditt hjärta och klarar av det som det innebär , kommer du ju långt. Sen är det ju så att du står inte helt utan vänner, familj och annat folk. Det är bara att fråga, för det finns faktiskt såna som jag som inte fattar om man inte pratar klartext.

Men ett megaproblem har iaf löst sig oh jäklar vad bökigt det hade blivit!!

Men nu är det en liten op kvar och i bästa fall stoppar de vårdnadstvisten innan den går till tingsrätten, för Jakobs skull.Han klarar ju inte det hatiga som det i så fall skulle bli.

Kramar till er båda goa,goa. Hörs i morgon. Har möte till 12. PoK

2010-03-02 @ 21:17:54
Postat av: Bror

Hej syster - du vet vad jag tycker. Jacob är ändå din son, och det är inte värt en tvist. Förklara bara för Jacob vad som händer, vem som startat tvisten och att du älskar honom för mycket för att slåss om honom. Han är stor nog att välja och förstå själv. Om han får bo hos sin far så är det inte det värsta i världen. Om det blir bra för Jacob så är det väl bra, går det inte så bra som man hoppas kan han flytta hem igen. Det Jacob vill innerst inne kommer att växa fram och bli resultatet oavsett, och jag tror att Jacob vet vem som vill honom väl. Lite pratigt, men gör det inte till en strid mellan dig och Jacobs pappa.

2010-03-03 @ 00:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0