Livet ska inte vara enkelt

...eller det kanske är just det det ska vara.

Efter en dåligt upphetsande dag efter möte med prinsens fröken och mitt sällan roande ex så drog jag vidare på styrelsemöte och det roade mig inte heller idag. Jag brukar faktiskt tycka att de kan vara roande men idag var det bara tjafs och irriterande toner, tyvärr!!

Exets präktighet och svårigheter med samarbete hade gjort mig ordentligt irriterad så under styrelsemötet höll jag mig passiv. Framförde mina åsikter med eftertänksamhet och motiveringar och tillät få diskussioner utanför ämnena. Kände en viss trötthet på ilskna, dåligt argumenterande män med taskig kvinnosyn.

Undrar var de bra männen är? Undrar om det verkligen finns sådana. Min mor hade under ett klokt samtal med mig för ett tag sedan kategoriserat dem cyniskt och under visst fnissande kom vi fram till att hon förmodligen har rätt: det gäller att hitta den med minst fel och laster. Men allvarligt talat: jag vill inte cyniskt och negativt gå in ytterligare en relation med tron om att den goda mannen inte finns. För visst måste han finnas?

Jag har ju träffat en riktig pärla nu. Andreas är en riktigt fin kille men vår relation har nog svårt att växa sig riktigt stark. Vi är på olika planhalvor i livet. Han satsar på karriär och utveklingsmöjligheter och familj och barn kommer senare i planeringen för honom. Jag har ju redan passerat det där med barn och fler kan jag ju inte få och när det gäller karriär så känns det ju som jag står och stampar på samma ställe och har svårt att se vilka vägar som finns för att komma vidare. Hoppas givetvis på att vårat förhållande ska utvecklas och att det fina ska få finnas kvar mellan oss, för jag diggar den mannen kraftigt ;))

Jag är bränd på relationer, har levt i några dåliga och sällan träffat på några goda.

Tänker att det godaste livet jag kan ha är att leva själv och satsa på min prins och mig själv men ibland känner även jag att jag behöver mer. En annan vuxen att diskutera med, bli avlastad av och bli kramad av.

Vissa dagar blir jag avundsjuk på andra människor och deras relationer men en dag som denna känner jag bara lugn, för många är de relationer som jag verkligen är glad att jag inte lever i.

(FOTO:PRIVAT)

En man som är värd att älskas :))


(FOTO:PRIVAT)
En blivande man som jag älskar över allt annat!!!!

Kommentarer
Postat av: tess

Va roligt att du hittat min blogg och att du gillar innehållet. Jag har ju tänkt som så att det kanske gör just det hjälper andra.

Jag tycker att du ska prata med läkaren på HAB. Kanske har din grabb ytterligare diagnoser i form av ADHD. Min grabb trodde de absolut inte hade mer än Autism. Det var därför han inte kunde koncentrera sig och hålla fokus. Jag började tro att hans begåvning var än mer lägre. Men vid samtal med läkare fick vi göra ett QBtest som visade att han har dessa svårigheter mede koncetrationen och då fick vi prova Ritalin till att börja med. Eftersom det hjälpte så menar hon att han har en ADHD problematik. Nu äter han Concerta.

Sedan vet jag att många med Autism har dessa svårigheter oxå utan att det är just ADHD och då hjälper inte medicin i form av centralstimulerande.

Jag anser att du ska ta upp frågan. Vidare kan du börja använda EYEQ som finns i hälsokosten. Man startar med två tabletter tre gånger om dagen och detta KAN hjälpa och det är givetvis värt att pröva.

Sedan kan man även hjälpa honom med bildstöd i detta. Bilder med gubbar med olika känslouttryck där man bekräftar att man ser att han är arg.

Men som sagt HAB ska även i detta kunna vägleda dig i hur du ska bemöta och komma vidare.

Jag är ingen expert och ny själv på detta men jag tycker du ska lyfta frågan och fråga om medicin kan hjälpa. Det är värt att prova.

Var bor ni?

//tess

2010-03-19 @ 18:53:07
URL: http://tess701.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0