Nya utmaningar!!



Någongång måste ju eländet ta slut och någonstans måste väl jag hitta ro och harmoni??


Efter alla dessa sjukskrivningsdagar med all tid som blir över till tankeverksamhet som man inte behöver lägga på arbetsrelaterade frågor så brukar jag fundera på fortsättningen på mitt liv. Det kan man ju t ex se på tidigare inlägg där jag pratar om flytt. Jag är ju en spontan människa men med åren har eftertänksamheten fått råda i många situationer. Ofta tänker jag: jag vet vad jag har, men vet inte vad jag får och så fortsätter jag i samma hjulspår. Väl medveten om att jag inte är ensam om att gå i samma fotspår men jag är en människa som vill komma längre.....

Det viktigaste i mitt liv är ju nu att bli frisk och se till att min älskade lille prins får det bra. Men jag har också andra mål i livet och då handlar det om karriär, boende och sist men inte minst: kärleken!!

Många tankar har jag men det som har surrat i mitt huvud mest den senaste tiden är byte av arbete. Nu ska jag bara fundera på vad jag kan och vill göra. Jag skulle behöva en jobbcoach!!

(FOTO:PRIVAT)

En intelligent man som kan ge goda råd skulle jag behöva ha vid min sida nu.

Kommentarer
Postat av: Sussanne

Har inte kommunen ett avtal med något företag som bland annat har karriärs rådgivning? Är ganska säker på det... PC kan man annars bli :D

2010-03-16 @ 07:49:20
Postat av: Åse

Ibland undrar jag över om man hade följt de goda råden om man fått dem? Eller om man fegat ur.....

2010-03-16 @ 16:46:07
Postat av: Bror

Det finns ju ingen universalfix kära syster. Man måste gräva där man står (alltså göra ett kanonjobb, om man har turen att ha jobb) och sedan ta det därifrån (alltså söka intressanta jobb). Man har då goda referenser bakåt. Det är en oerhörd konkurrens om kvalificerade jobb - har uppemot 80 vassa sökanden var gång vi är ute och rekryterar. Utmärkta meriter och snyggt uppställd CV är hygienfaktorer (alltså minsta möjliga för att komma på intervju). Vad skall en karriärscoach tipsa om - blir bara floskler. Det finns bara ett sätt - arbeta hårt och målinriktat och visa bästa vilja vid varje uppgift på jobbet. Annars får man starta eget.



//Bror

2010-03-18 @ 18:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0