Alea iacta est

Det vill säga; "tärningen är kastad"! Jag har bestämt mig för att ta erbjudandet om nytt arbete. Känns verkligen att jag ger mig ut på okänd mark.

Jag talade igår med facket och möjlighet till tjänstledighet för att pröva annat jobb finns inte lagstadgat och min arbetsgivare är restrektiv med att bevillja sådana ansökningar, men jag har ändå bestämt mig. Det finns säkert massa bra anledningar till att inte ta chansen och pröva på detta nya jobbet men just nu vill jag ha något nytt och fräscht i mitt liv och jag är säker på att jag kommer att njuta av utmaningarna jag kommer ställas inför, samtidigt som jag kommer att vara skitskraj.

Idag har jag mailat med min nya arbetsgivare och han ska sätta på pränt riktlinjer och hans tankar och sedan är det dags för oss att sätta oss gemensamt för att styra upp verksamheten.

Det som är toppen med detta är att jag får vara med att starta upp ett företag utan att satsa pengar, visserligen kommer jag kanske att ångra det senare när det kommer att gå bra men så är förutsättningarna och de passar mig bra just nu.

Ser fram emot alla de äventyr detta kommer ta mig och riktigt kul med något helt nytt fast det samtidigt är skrämmande.

(FOTO:GOOGLAT)
Känner mig nu som en fallskärmshoppare där skärmen inte har hunnit lösas ut.

Kommentarer
Postat av: Bror

Vad roligt!!!!! Lycka till kära syster, kan bli en kanongrej!



Kramar!



//Bror

2010-05-06 @ 21:19:53
Postat av: Åse

För att fortsätta på den latinska tråden: Carpe diem!!!!

2010-05-08 @ 13:33:24
Postat av: Eva (Åse´s)

Jag tycker att du gör helt rätt! Klart att fallskärmen utvecklar sig. Man måste lyssna på magkänslan och tänka på sig själv. Kanske, men, om, utifall att o s v. Glöm det. Man lever bara en gång.



LYCKA TILL !!!!!!!!!!!!!!!!

2010-05-08 @ 19:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0