Intressant läsning

Läste en av de bloggar som jag följer regelbundet och fastnade för en bokrecension.

"Många tankar i boken är värda att nämnas som den att alla relationer är speglar. Du attraheras av människor hos vilka du uppfattar drag som du själv redan har men vill ha mer av, och du stöts bort av människor som har drag du förnekar hos dig själv. Deepak Chopra rekommenderar att identifiera de egenskaper som attraherar dig hos andra, och de egenskaper som repellerar dig. Skriv ner dem på ett papper. Allt det du skrivit är du. Om du accepterar dig som den du är blir du oemotståndligt attraktiv, därför att du är naturlig."

Jag sitter nu och funderar på detta och framförallt funderar jag på de relationer jag har haft till män och försöker analysera mina senaste och min nuvarande relation. Verkligen intressanta och roliga tankar och kanske skulle jag som Deepak Chopra säger i sin bok identifiera de egenskaper i mina relatiner som attraherar mig och repellerar mig, jag kan nog lära mig mycket om mig själv. Sista meningen känns ju riktigt tilltalande ;).

Kanske skulle köpa boken och gräva ner mig i den!


Kommentarer
Postat av: Åse

Hujeda...men kanske nyttigt?

2010-11-18 @ 08:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0