Vet inte om jag ska skratta eller gråta....


Under hösten har jag varit sjukskriven och saknade ett läkarintyg tidigare i höstas. Jag kontaktade kirurgen vid 4-5 tillfällen och bad min läkare ringa upp vilket inte skedde. När jag sedan träffade honom i september menade han att han inte kunde skriva tillbaka ett läkarintyg och bad mig sedan att Försäkringskassan skulle ringa upp honom.

Då de samtalade kom de fram till att han vid detta enstaka tillfälle fick skriva tillbaka mitt läkarintyg men han påpekade för handläggaren på FK att jag som patient inte bara kan ringa för att få ett nytt läkarintyg utan att han behöver ha ett personligt möte med mig.

Jag är nu sjukskriven till början av december och då jag i förra veckan pratade med handläggaren på FK uppmanade hon mig att redan nu ta kontakt med läkaren och boka en tid så att det som hänt tidigare inte skulle upprepas.

När jag idag fick tag i sekreteraren på Kirurgen informerade hon mig om att man som patient inte kan ringa och boka en tid själv och att läkaren har bokat mig för ett besök i januari.

Jag kan alltså inte boka ett besök hos läkaren trots att det är vad han uppmanade mig till...



jag väljer att skratta åt det denna gången...

Hur man än gör så har man rumpan bak!!


Kommentarer
Postat av: Sussan

Så typiskt för ditt liv. Du är otroligt stark men du är inte värd att alltid hamna i moment 22. Du är värd allt som är bra istället.



Kram



2010-10-25 @ 20:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0