Tillbaka till vardagen

Vaknade tidigt imorse och startade dagen med att väcka en trött prins. Han ville verkligen inte gå upp och jag och Andreas turades om att försöka göra honom positiv. Ingen i denna familjen är ju speciellt uppåt på morgonen men vi vuxna fick bita ihop för att få ett gott avslut på denna helgen då Jakob inte kommer tillbaka till oss förrän nästa helg.

Gårdagen avslutade vi gott med umgänge med goda vänner och senare en pizza. Jag och prinsen tog en eftermiddagspromenad till min mamma och umgicks en stund och prinsen var på gott humör.

Idag, efter att jag lämnat prinsen på skolan, tog jag ett varv här hemma och plockade undan och fick även fram dammsugaren så jag inte har en massa måsten under veckan utan kan ta allt i min egen takt.

Jag väntar nu på min mamma då jag ska följa med henne på lite ärenden i stan och kanske blir det en fika med.

 

Efter att prinsen tittat på Ghostbusters på film har det blivit en ny favorit. Han har gjort spökfångare och andra maskiner i papper och dessutom gjort om en gammal skolväska till "spökfångarväska". En kreativ helg och han är en mästare på att jobba med papper och limpistol!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0